Halo, nama aku Andhika Adhitya Lestary. Usiaku 25 tahun. Pekerja swasta. I am gonna tell you about my life. My mental condition.

I do not know what happened to me for past this month. I feel lonely, sad and...... depressed. Aku hidup di lingkungan orang-orang baik. Keluarga, sahabat, teman dan calon suami yang baik.

Sampai aku tahu tentang, Quarter Life Crisis. Apa sih itu? 

"Quarter life crisis adalah masa di mana seseorang yang berusia 25 tahunan mempertanyakan hidupnya. Di masa yang merupakan puncak kedewasaan seseorang ini, orang mulai meninjau kembali masa lalunya, apa yang telah ia lakukan, apa yang ia dapatkan dan bagaimana kehidupannya di masa datang."

Yes, I am asking myself what I am gonna do in my life. What kind of person that I am gonna be. When that I'll married and have children. How do I life in next few years.

Kenapa nanya kaya gitu? Karena hidup gw, gini-gini aja. 

Bulan lalu, gw sadar satu hal. Setiap manusia, punya peran, sikap dan sifat yang berbeda disetiap lingkungannya. Contoh:
  • Aku bisa jadi manusia yang baik nan nurut dan manja ketika dirumah, bersama keluarga.
  • Aku bisa jadi manusia yang kompetitif, cerdas, kreatif, cheerful, penuh percaya diri, mudah percaya sama orang lain and full of joy ketika di lingkungan kantor.
  • Last but not least, Aku bisa jadi wanita lemah dan sama sekali not confident dan hanya mau kelihatan baiknya saja ketika bersama calon suami.
Ada waktu I am tired of being that 3. Its not fake. Its called personality. Setelah survey, ternyata ada beberapa orang dilingkungan gw yang melakukan hal yang sama. 

Sampai hari ini, pikiranku isinya matiNangis. Semalaman, hingga tadi. I am fool. I am suck.

Aku berharap calon suamiku nolongin aku. In fact he did the best that he cant. He try everything and I know, he did a great job (I know he have a big issue not only from me, he should taking care of his family too). But, still, I wish he could understand me more. I am sorry boo.

I was thinking about savings, married, my social life in office.

Man, another reason why I am being this sick because of Social media. Social media make my mental warm. 

I already have solution for myself. I need another activity. I need to be more active. I cant be this way. If God still want me to marry with him, I should change myself. For me, for him and for our child. 

Aku harus berhenti berpikir hidupku susah, harus berhenti melihat ke atas, aku harus berhenti mengikuti gaya hidup orang lain. I should stopI should stop asking why you bla bla bla bla to my calon suami. Poor you mas to have calon istri kaya aku.

I want to trust you and make you back like the old times, who always contact me no matter how angry you are. I will do my best. But, I need you to support me.

Please, I already read a lot of depression story that ending with suicide. No matter what happened, please dont ever think about it. We cant pass it.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Glossary: 





You May Also Like

0 comments